3 september 2024
Cruise Connection maakte in het weekend van de aanloop en overnachting van de Azamara Onward in Antwerpen gebruik om het boetiekschip van de bestemmingsspecialist voor te stellen aan reisprofessionals en potentiële klanten. De intieme schepen van de rederij vallen duidelijk in de smaak bij de Belgische cruisereizigers. Dat stelde de generaal agent tijdens de rondleiding.
De Belgen vallen voor Azamara Cruises. Dat zei Peter Mathieu, de CEO van Cruise Connection, de generaal agent voor België en Luxemburg, aan boord van de Azamara Onward. “Azamara scoort zeer goed in België met heel veel trouwe klanten. We hebben zelfs al een aantal wereldcruises van 150 dagen en meer kunnen verkopen. Ik ben blij en trots op mijn team onder leiding van general manager Viki Vermeulen dat ervoor gezorgd heeft dat Cruise Connection in de EMEA-regio op de nummer één staat, zowel in volume als omzet.”
Een andere belangrijke pijler van Azamara zijn de ‘destination immersion’ en ‘extended destination days’. De rederij dompelt de gasten onder in de bestemming. Haar schepen blijven tot laat op de avond tegen de kade liggen en zullen vaak overnachten op de bestemming. Dat was zopas ook het geval voor de Azamara Onward die twee dagen aan Het Steen in Antwerpen lag. Bij die gelegenheid organiseerde de rederij een Azamazing Evening op de Groenplaats. Op elke afvaart van zeven dagen en meer biedt Azamara haar gasten een exclusief event aan op een bijzondere locatie. Een ander typisch event is de White Night waarbij het buitendek feestelijk wordt versierd en verandert in een groot barbecue- en dansfeest. De rederij vraagt bij die gelegenheid aan de gasten om iets wits aan te trekken.
De vloot van Azamara bestaat uit vier identieke schepen die alle werelddelen bezoeken. Jaarlijks staan zo’n 370 havens op het vaarschema met meer dan 380 overnachtingen in de steden en meer dan 850 extended destination days waarbij de vaartuigen minstens tien uur tegen de kade blijven. Door de afmetingen kunnen de schepen bovendien kleinere en minder bezochte bestemmingen aanbieden. In haar aanbod zitten heel wat ‘Country Intensive Voyages’. Dit zijn vaarschema’s die zich concentreren op een bepaald land of één bepaalde regio. Dit gaat van Frankrijk en Italië tot Japan. Afgelopen zomer waren er bijvoorbeeld diverse Intensive Voyages in Kroatië waarbij reizigers onder meer Opatija, Sibelik, Korcula, Zadar, Split en Dubrovnik op één reis bezochten.
Elk jaar breidt Azamara Cruises haar aanbod verder uit. Zo lopen haar schepen in 2025 voor het eerst Groenland aan. Voor de winter 2025-2026 staan onder meer nieuwe reizen naar Madagaskar, Mauritius en de Seychellen in de Stille Oceaan op het programma. Verder zullen drie vaartuigen in Ierland, IJsland en de Middellandse Zee in augustus 2026 inspelen op de zonsverduistering boven West-Europa. Later deze maand publiceert de rederij haar volledig programma voor 2026.
Azamara stelt een all-inclusive formule voor met maaltijden in diverse restaurants, drankenpakket met een selectie van alcoholische en alcoholvrije dranken, fooien, shuttlediensten naar het centrum (waar beschikbaar) en roomservice. Gasten die in de suites verblijven, genieten daarbovenop van butlerdienst, afternoon tea in de suite, gratis dineren in de twee specialiteitenrestaurants Aqualina (Italiaans) en Prime C (steakhouse), een internetpakket en een boordkrediet.