We hebben onze annuleringsvoorwaarden voor Azamara, Celebrity Cruises en Royal Caribbean International aangepast. ‘Cruise with Confidence’ geldt voor de afvaarten tot en met 31 juli 2020 en wil de zorgen van onze gasten in het licht van het coronavirus COVID-19 verlichten. Dit is wat u moet weten:
• ‘Cruise with Confidence’ stelt gasten met nieuwe en bestaande boekingen in staat om tot 48 uur voor hun vertrek te annuleren. Ze ontvangen een cruisetegoed ter waarde van 100% van hun betaalde tarief. Dit bedrag kunnen ze gebruiken voor een toekomstige afvaart met vertrek tot en met 31 december 2021.
Hieronder leest u aanvullende informatie over dit nieuwe beleid. Onze algemene voorwaarden blijven steeds van toepassing.
• Omdat de situatie met het coronavirus (COVID-19) zich blijft ontwikkelen, begrijpen we dat u zich misschien zorgen maakt over uw komende reisplannen. Zoals altijd zijn uw veiligheid en comfort onze topprioriteiten. Uit voorzorg hebben we nieuwe gezondheidsvoorschriften en inschepingsprocedures gelanceerd. Het is belangrijk dat u weet dat u vol vertrouwen kunt cruisen en boeken.
• Daarom introduceren we een nieuwe, tijdelijke wijziging van ons annuleringsbeleid die u de flexibiliteit geeft om de beste keuze voor u en uw reisgezelschap te maken. Alle gasten die momenteel een boeking hebben voor afvaarten tot en met 31 juli 2020 kunnen nu hun reservering annuleren tot 48 uur voor vertrek.
• Als u annuleert vóór de betaling van het saldo:
– Indien u een cruise met een niet-recupereerbare aanbetaling heeft geboekt, ontvangt u een cruisecertificaat (Future Cruise Credit) ter waarde van uw aanbetaling en een terugbetaling voor alle andere betaalde bedragen.
– Indien u een standaardprijs heeft betaald, ontvangt u een volledige terugbetaling van alle betaalde bedragen.
• Na de laatste betaling, als u tot 48 uur voor uw vertrek annuleert:
– U ontvangt een FCC ter waarde van alle bedragen die vallen onder de annuleringskosten. Dat bedrag kan u gebruiken voor een volgende cruise tot en met 31 december 2021.
• We hopen dat dit nieuwe annuleringsbeleid u gerust stelt, wetende dat u kan kiezen om te varen zoals gepland of later op reis te vertrekken. Hoe dan ook willen wij dat u de perfecte cruisevakantie beleeft.
• De gezondheid, de veiligheid en het comfort van onze gasten en bemanning blijven onze hoogste prioriteit.
VEELGESTELDE VRAGEN:
1) Welke voorzorgsmaatregelen zijn genomen om de verspreiding van het Coronavirus aan boord van de schepen te voorkomen?
• Alle terminals en scheepstoegangspunten worden grondig schoongemaakt vóór en na alle afvaarten. Bovendien worden bovenop de normale procedures alle zones op de schepen waar veel gasten komen, inclusief de toiletten en openbare ruimtes, elke avond uitgebreid gereinigd. Dagelijkse aankondigingen worden gedaan om de gasten eraan te herinneren hun handen vaak te wassen, de aanbevolen hoestetiquette te respecteren en eventuele ziektesymptomen onmiddellijk te melden. Er is ook extra medisch personeel aan boord. Zij bieden gratis medisch overleg tijdens elke afvaart.
2) Komen alle afvaarten in aanmerking voor ‘Cruise with Confidence’?
• Het programma ‘Cruise with Confidence’ omvat alle nieuwe en bestaande boekingen die vertrekken vóór 31 juli 2020.
3) Wat als ik mijn schip en datum van afvaart wil wijzigen in plaats van te annuleren?
• Gasten kunnen voor de betaling van het saldo van de reis hun schip en afvaartdatum wijzigen. Als u een cruise met een niet-recupereerbaar voorschot heeft geboekt, zien we af van de wijzigingskosten voor afvaarten tot 31 juli 2020.
4) Ik zit binnen de termijn waarbinnen het saldo moet worden betaald en ik weet precies wanneer ik opnieuw wil cruisen. Kan ik mijn schip en afvaartdatum wijzigen en geen toekomstig cruisecertificaat krijgen?
• Helaas kunnen we uw schip en afvaartdatum niet wijzigen binnen de laatste betalingstermijn. Wat we kunnen doen, is een nieuwe boeking maken en een voorschot opmaken, zodat deze klaar is wanneer uw toekomstige cruisecertificaat beschikbaar komt voor gebruik.
5) Wat is de werkwijze voor de annulering van mijn reservering?
• Als u wenst te annuleren of uw bestaande reservering te verplaatsen naar een andere datum of schip, zullen wij uw reservering automatisch annuleren en u uw cruisetegoed toekennen binnen een week na de datum waarop u uw boeking annuleert, zodat u kunt omboeken. Contacteer uw reisagent.
6) Zijn dezelfde annulatieregels van toepassing op zowel groepsreserveringen als individuele reserveringen?
• Zowel individuele als groepsreserveringen komen in aanmerking voor de richtlijnen ‘Cruise with Confidence’.
7) Zijn mijn kosten voor het aanpassen van de vlucht ook inbegrepen?
• Als u uw vlucht onafhankelijk heeft geboekt, neem dan contact op met uw luchtvaartmaatschappij voor hulp bij het annuleren of omboeken van uw vliegreis.
8) Hoe zit het met hotel en transfers? Krijg ik daar geld voor terug?
• Als u deze via de rederij hebt geboekt, worden ze terugbetaald. Alle extra’s gekocht buiten de rederij worden niet gedekt.
9) Zijn de standaardtermijnen voor de finale betaling nog steeds van toepassing?
• Ja, de betaling van het volledige reisbedrag is nog steeds vereist op uw laatste betalingsdatum. Neem contact op met uw reisagent of Cruise Connection of bekijk uw boekingsfactuur voor meer informatie.
10) Hoe worden niet-recupereerbare voorschotten beïnvloed door deze beleidsupdate?
• Als u een cruise met een niet-recupereerbare aanbetaling heeft geboekt en u wilt annuleren buiten de definitieve betalingstermijn, bieden wij u een FCC aan voor het volledige bedrag van uw voorschot. De dossierkost van € 80 per persoon vervalt. Als u ervoor kiest om uw schip en afvaart buiten de definitieve betaling te wijzigen, zien we af van de wijzigingskosten voor afvaarten die vertrekken vóór 31 juli 2020.
11) Hoe lang blijven de toekomstige cruisecertificaten geldig?
• Ze zijn geldig voor alle afvaarten die vertrekken op of vóór 31 december 2021.
12) Wat als ik besluit te annuleren voor het toekomstige cruisetegoed en ik al een FCC bij mijn reservering had?
• U bevindt zich in een unieke situatie omdat u een tegoed heeft gebruikt. Uw originele Future Cruise Certificate wordt als verzilverd en gebruikt beschouwd. U ontvangt een nieuw toekomstig cruisecertificaat op basis van de annulatiekosten in uw huidige boeking. U verliest het oude tegoed, dus misschien wilt u wachten om te beslissen. We zijn optimistisch dat de situatie zal stabiliseren.
13) Wat gebeurt er met mijn boordkrediet als ik annuleer?
• Alle boordkredieten voor een volgende afvaart onder het NextCruise-programma (onboard bookings) worden opnieuw toegevoegd aan uw boeking als u het schip en de afvaartdatum wijzigt. En als u ervoor kiest om te annuleren, wordt deze opnieuw toegepast op uw nieuwe boeking. Alle andere Onboard Credits zullen niet overgezet worden naar een ander schip of afvaart en zullen niet worden gehonoreerd bij nieuwe boekingen.
14) Kan ik wijzigen van de ene rederij naar de andere?
Nee, een Royal Caribbean International-cruise blijft een cruise met Royal Caribbean International. Hetzelfde geldt voor reservaties voor Celebrity Cruises en Azamara.
15) Ik wil mijn Future Cruise certificaat aan iemand anders geven. Kan dat?
Nee, cruise certificaten staan op naam, zijn persoonsgeboden en niet overdraagbaar. Het certificaat heeft geen cash waarde en verliest de waarde indien niet gebruikt voor 31 december 2021.